すべてのコメントは英訳されて毎日クリス・ヒーロー本人に届けられます。投稿できない場合はお気軽にメッセージをこちらまでお送りください。



2010/11/21

シングルマッチ

今回のツアーではシングルマッチが4試合ありますが、今日は仙台でその1試合目がありました。対戦相手はメキシコのハイフライヤー、リッキー・マルビンでした。日本のプロレスを見始めたころに買ったのが、リッキーの出場した2000年のスーパーJカップ(*1 脚注、以下参照)のビデオでした。これがリッキーとの出会いでした。彼は若く、エネルギーにあふれていて、当時は髪も長かったのです。彼はトルニーロを得意とし、最初の対戦相手であるCIMAになんどもこの技をかけました。リッキーの空中殺法に僕は魅了されました。彼は元々、軽快なルチャドーラでした。以降、ヨーロッパ中で活躍し、今は日本が自分のホームだといっています。NOAHでの活躍は、彼のためになりました。僕は本音で、彼が現在のオールラウンドの最高レベルのレスラーだと思っています。リッキーとは2007年の武道館での6人タッグをはじめとして、なんどもタッグを組みました。ですので、今日は自分の実力を試すいい機会だと思い、彼との対戦を楽しみにしていました。僕は最近シングルよりタッグの試合のほうが多いですけれど、自分は今でも優れたシングルプレイヤーでもあると思っています。(もちろん、クラウディオもそうです。だからこそ、僕たちはすばらしいタッグチームなのです。)

試合はグラウンドの攻防から始まり、リッキーはヘッドシザースとトペで主導権を握りました。しかし、僕は体の大きさとひざ蹴り(高山よ見てるか!)で主導権を握り返しました。リッキーは更なるヘッドシザースとハリケーンラナで勝利に近づきました。しかし、僕はパニックボタン・KTFO(*2 脚注、以下参照)でカウント3に近づきました。リッキーのスーパーキックは僕の動きを止めたけど、リッキーがふらふらしてきたのを狙って、投げ飛ばしてローリングエルボー2連発(*3 脚注、以下参照)でぶちのめしました。試合は想像以上に長引いたけど、勝利を誇りに思います。

その次の試合はクラウディオvs谷口でした。僕たちはときどき谷口を「谷グッチ(Gucci)」と呼びます。彼がグッチの高級な服とサングラスで入場したら笑えるかも?谷口は表参道ヒルズにでも行って、グッチにスポンサーになってもらったらどうでしょう?(笑)さてさて、クラウディオは谷口相手に奮闘しました。強烈な音のするヨーロッピアンアッパーカットを何度かヒットさせました。谷口はなんども反撃しましたが、グッドラック・ラリアットのあとUFO(未確認対戦相手式ショルダースピン)とリコラボム(ピラミッド式クロスアーム・パワーボム)で勝利をもぎ取りました。というわけで、今回のツアーでは我がKing of Wrestlingは今のところ無敗です。

ファンのみなさんから素敵なプレゼントをいただきました。感謝いたします。日本でプロレスができるだけでうれしいのに、思いがけないプレゼントをいただけるなんでありがたいことです。今回のツアーでもっとたくさんのファンと会えることを楽しみにしています!僕に会いたかったら、売店に来てください。僕のオリジナルのTシャツ(緑と白黒)を売っています。次の大会では、クラウディオはリッキーとシングルマッチで闘い、僕は石森太二選手とシングルで闘います。これは大阪以来のリマッチとなります。太二と僕は共通の師匠、スカイドこと、ホーヘー・リベラがいます。ですので、いつも彼とリングで交えるのは楽しみにしています。

いつも変わらず、みんなの応援をありがたく思っています。ドウモアリガトウゴザイマス!会場で会いましょう!

-CH
*1 2000年のJ-Cupの出場者のうち、これまで僕は6人と対戦してきました。マルビン、リッキーフジ、怨霊、MEN'Sテイオー、カレーマン、そして、佐野直喜(巧真)です。
*2 相手が頭を下げたところで後頭部を押し付けます。遠心力で相手の頭が持ち上がってくるところを僕がローリングして、エルボーをします。頭が持ち上がってきたところに強烈なエルボーが来るので、その前の後頭部を押し付ける動きが、パニックボタンを押す動きに似ているというわけです。タイミングが難しいですが、僕はこの動きを何度も何度も練習してきました。
*3 これをローリングエルボーX2と呼んでいます。一発目のエルボーを打ったら、動きを止めずにすぐに二発目を与えます。相手がなかなか倒れないときにこの技を使います。

Singles Competition

Tonight, in Sendai, I had the first of my four singles matches this tour. I wrestled Mexican high flyer, Ricky Marvin.

When I first started watching Japanese wrestling videos, one of the tapes I purchased was Super J Cup 2000*. This is the first time I saw Ricky Marvin. He was young, full of energy & had long hair back then. His specialty was the Tornillo & he managed to pull off the maneuver many times against his first round opponent, CIMA. I was impressed by Ricky's high flying techniques.

Ricky was originally an aerial Luchador. He has since wrestled all over Europe and now calls Japan his home. Working for NOAH has helped him step his game up & I honestly feel he is one of the best overall wrestlers today. I've teamed with Ricky a number of times & even opposed him in a 6-man tag at Budokan Hall (2007). I was really looking forward to testing myself against him in a singles match. Nowadays I have more tag matches than singles, but I still consider myself an excellent singles performer (as does Claudio. That's what makes us such a formidable team).

The match started with some mat wrestling & Ricky was able to capitalize with a headscissors & a tope. Soon, I used my size & some knee attacks (Hello Takayama) to gain the advantage. Ricky found his way back to some headscissors & hurricanranas and nearly pinned me. I used my Panic Button/KTFO** to nearly get the 3. A Super Kick stopped me in my tracks but as Ricky staggered, I spun around & blasted him with 2 consecutive Rolling Elbows***. It took more than I expected to defeat him but that way I can be proud of the victory.

Next was Claudio v. Taniguchi. Sometimes we call him Tani-Gucci. Wouldn't it be funny to picture him coming to the ring in expensive clothes & sunglasses? Maybe he can go to Omote Sando Hills and request a Gucci sponsorship. =) Anyway... Claudio really took it to Taniguchi. There were several loud European Uppercuts. Taniguchi fought back many times, but after the "Good Luck" Lariat, a UFO (Unidentified Flying Opponent) & a Ricola Bomb (Pyramid/cross-armed Powerbomb), Claudio picked up the victory. So far, the Kings of Wrestling are undefeated this tour.

I have gotten some lovely presents this tour and I thank everyone. It's nice enough to be wrestling in Japan, the gifts are unexpected and very generous. I look forward to seeing more fans this tour! If you want to say hello, come to the merchandise stand & I will be selling Chris Hero t-shirts (Green, White & Black). The next show, Claudio will wrestle Ricky Marvin & I have a singles against Taiji Ishimori. This is a rematch from Osaka. Taiji & I have the same maestro (Jorge "Skayde" Rivera), so I am always excited to share the ring with him.

As always, I appreciate the support. Domo arigatou gozaimasu! See you at the shows!

-CH

* - I've now wrestled 6 of the competitors in JCup 2000 - Marvin, Ricky Fuji, Onryu,MENS Teioh, Curry Man & Naoki "Takuma" Sano
** - as my opponent is bent over, I stomp the back of his head. The momentum pushes him back up and as I roll around, I connect with an Elbow Strike. The stomp to the back of his head is like "pressing" a button because as soon as he straightens up, I elbow him. The timing is tricky but I have trained this maneuver very extensively.
*** - I call this Rolling Elbow X2. After I hit the first, I continue the motion without stopping and connect a second time. This is for when I'm having trouble knocking an opponent over.

1 件のコメント:

  1. 連戦お疲れ様です!
    全部の試合がTV中継されるわけではないし、生放送ではないので時間差があるため、
    いつもノアの携帯サイトからの速報で情報を得ています。
    谷口選手にグッチは、失礼かもしれないけど確かに笑えますね(笑)

    ヒーロー選手、武道館でも物販に来てくれたら嬉しいです☆
    本当に武道館が待ち遠しいな~(^_^)

    怪我のないように頑張ってください!

    返信削除